Burberry
Burberry 1856 óta egy nemzetközileg ismert brit ruházati márka a felső árkategóriában. A Burberry termékek kiválóan ötvözik a funkcionalitást, eleganciát, hagyományokat és a divatot. A vállalat fennállása óta világszerte több tucatnyi boltot nyitott már, és az illatszerek piacát is meghódította. Női, férfi és gyerek kollekciókat, táskákat, kiegészítőket és exkluzív parfümöket gyártanak.
Burberry kezdete
A Burberry-t 1856-ban alapította az akkor 21 éves Thomas Burberry, aki ezelőtt egy textilüzletben dolgozott és tanult. A saját üzletét egy Basingstoke nevű városban nyitotta, Hampshire-ben. 1870-ben, mikorra a bolt jövedelmező és stabil vállalkozássá vált, Thomas a ruhákra kezdett koncentrálni.
1880-ban megalkotta a gabardine-t ezt a különösen erős, vízálló de mégis szellős anyagot. Burberry 1888-ban szabadalmaztatta az anyagot, amit az egyik legellenállóbb szövetnek tartanak még ma is. Roald Amundsen, az első ember, aki elérte a Déli-sarkot, szintén gabardine anyagból készült ruhát viselt. De Sir Ernest Henry Shackletont is ez az anyag védet, amikor expedíciójával elérte az Antartktiszt.
Az eredeti elnevezés Burberry volt, ezt azonban hamar Burberrys-re változtatták, mikor a világ Burberrys of Londonként kezdte emlegetni a divatházat. A régi termékeiken még mindig látható a Burberrys márkanév.
Viharkabát és kocka
1914-ben Bureberry-t megbízta a katonaság, hogy tisztjeiknek készítsen olyan kabátokat, egyenruhákat, amik elviselik a háborús megpróbáltatásokat. Az ekkor készített viharkabát a civil életben is elnyerte az emberek tetszését. Humphrey Bogarton a Casablancaban, Peter Sellersen a Rózsaszín Párducban lehetett látni. Ezután az 1920-as években alkotta meg a ma már divatikonnak számító kockás anyagot és ruhákat, amiket később a viharkabátokon is alkalmaztak.
Burberry jelenleg
2001 óta a cég kreatív igazgatója Christoher Bailey, és mint ilyen, ő felel a Burberry összes termékéért (Burberry Prorsum, Burberry London, Thomas Burberry), ő határozza meg a vállalat arculatát, és ő dolgozza ki a hirdetési koncepciókat is. Cége jelenlegi vezető terméke a nőknek és a férfiaknak egyaránt szánt Prorsum-vonal, amelyből Bailey szinte teljesen kiirtotta a Burberryre annyira jellemző kockákat. Ugyanakkor tervei mindig tiszteletben tartják a Burberry hagyományt. Soha nem titkolta például, hogy mennyire csodálja a klasszikus gabardinkabátot. Bailey célja szem előtt tartani a vállalat múltját, de közben modern nyelven megszólalni.
Több, mint 45 butikjukon kívül 5 szimbólikus üzletük van a világon, ahol limitált szériájú, valamint exkluzív termékeket kínálnak. Ezeket vagy ezekben az üzletekben, vagy online lehet megvásárolni.