Calvin Klein
Calvin Klein amerikai divattervező. 1968-ban alapította azt a vállalatot, amely később Calvin Klein Inc.-re változtatta a nevét.Pontosan tudja, hogyan kell divatot csinálni. És még annál is jobban, hogy kell azt eladni. Provokáló reklámkampányaival milliókat keresett. Egyszerű, de tuti jelszava: "Sex sells"- vagyis s szex mindent elad.
Calvin Klein élete
.jpg)
1964-ben Klein összeházasodott Jayne Centre-rel, akitől született egy lánya, Marci, aki jelenleg az NBC szombati Night Live-jának producerként dolgozik. Klein és Centre 1974-ben elváltak. 1987-ben feleségül vette Kelly Rector-t. Tőle 2006 márciusában vált el.
Calvin Klein kollekciók
Klein 1969-ben megjelent a Vogue magazin címlapján. 1971-ben már klasszikus blézerek, sportruházat, valamint a fehérnemű is jelen volt a portfólión.
Rendkívül egyszerű, határozott és elegáns szabásmintáival, legtöbbször visszafogott színű ruháival forradalmat idézett elő a divatvilágban. Minimalista stílusa egyre népszerűbb lett a városi üzletemberek és üzletasszonyok körében, akik rádöbbentek, hogy a stílus az egyszerűségben és nem a hivalkodásban rejlik.
.jpg)
Az 1970-es évek végén a cég fejest ugrott a kozmetikai termékek világába, de hamar visszakoztak a nagy veszteségek miatt. Szerencsére a farmerőrület soha nem látott bevételeket produkált, és a nőknek tervezett boxer sortok, valamint a férfi fehérnemű kollekció is sikeresnek bizonyultak. A fehérneműket később - a 90-es években - Mark Wahlberg, Antonio Sabato Jr. reklámozták, a Calvin Kleinra jellemző provokatív módon. A Calvin Klein Underwear rávilágított arra, hogy az alsónadrág rendkívül divatos darab tud lenni.
Calvin Klein illatok:
Parfümjei szintén híresek és kelendőek lettek. Az Obsession, az Eternity, Escape, a Contradiction nevű illatokat a fél világ ismeri, de a legnagyobbat a CK One uniszex parfümmel alkotta, amihez Kate Moss arca kapcsolódik. A reklámkampány alapja ismét a szexualitás lett, ami bevált és hatott a közönségre. Klein híres arról, hogy sokszor alkalmaz nagyon fiatal, prepubertás korban lévő modelleket, a reklámokkal a közszemérem tűréshatárait próbálgatva.
címkék: