H&M
A H & M Hennes & Mauritz AB (röviden: H&M) egy svéd multinacionális vállalat, mely a világ egyik legnagyobbja a kategóriájában, a divat világában.
2011-ben a világ 43 országában volt jelen több, mint 2300 üzlettel, ezzel a spanyol érdekeltségű Inditex (Zara, Bershka, Pull and Bear) után a világ második legnagyobb kiskereskedelmi lánca.
A vállalat 1947-ben jött létre Västerås városában, Svédországban, Erling Persson vezetésével, Hennes néven. Kezdetben csak női ruhákat forgalmaztak. 1968-ban Persson megszerzett egy Mauritz Widforrs nevű vadászati ruházatot értékesítő vállalatot, mely teljesen beleolvadt a régi vállalatába és így lett a cég neve Hennes & Mauritz, azaz H&M. A legtöbb ruhát napjainkban Ázsiában gyártják, többek között Banglades, Kína és Törökország területén.
H&M Érdekesség
A kijelölt üzletekben mindenféle ruhanemű – márkától és állapottól függetlenül – beváltható 2013 februárjától, és minden zacskó ruha után ajándékutalványt kap a vásárló.
Az összegyűjtött ruhákat a H&M átadja partnercégének az I:Collect-nek, amelynek megvan a megfelelő infrastruktúrája ahhoz, hogy a használt ruhákat újra feldolgozza és ezáltal újrahasznosítsa – áll a márka közleményében.
H&M kollekció 2013
A svéd márka arra vállalkozott, hogy tavaszi kollekciójában sorra veszi a 2013-as év legmeghatározóbb trendjeit, melyek már a kifutókon is végigvonultak. A H&M tervezőcsapata a neves dizájnerek és divatházak által diktált újdonságokat vette egy csokorba, ám sokkal hordhatóbb, emészthetőbb, urbánusabb stílusba ültette át a jellemző trendjegyeket. Ez ügyes húzás volt a cégtől, hiszen így elérhető, megfizethető közelségbe hozta a luxusdivat slágereit. A lookbook nemcsak az új kollekcióról, hanem a globális divatról is képet ad.
címkék: