Marketing
Az online marketing meghatározása
Az online marketing az e-marketing egy fajtája, nem más, mint internetes marketing. Az internet létrejöttének első néhány évében (1995-2000), Közép-Kelet-Európában pedig a legutóbbi időkig sok tévhit kapcsolódott hozzá, mostanában azonban egyre több olyan tiszta, átlátható módszertan létezik, melyet a marketing szakemberek nagy hatékonysággal használhatnak fel online marketing programok kivitelezésére.
Az online marketing eszközei közül érdemes megemlíteni a következőket:
• Webanalitika
• Keresőmarketing
• Mobilmarketing
• Sajtóközlemény
• Banner
• Linkkampány
• E-mail-ek és hírlevelek
• Vírusmarketing
• Partnerprogram
• Blogok
• Wikik
• Hírek RSS-ben
• Fórumok
A marketingguru Seth Godin (könyvei: Purple cow: Transform Your Business by Being Remarkable és Permission Marketing) szerint az online marketing nem egyszerűen a hagyományos (offline) marketingeszközök online alkalmazását jelenti, hanem minőségileg új tevékenységet takar.