A Nina Ricci divatház
A Nina Ricci-divatházat a névadó Maria "Nina" Ricci és Robert fia Párizsban alapította 1932-ben. Nina Ricci a művészeti vezetést látta el, fia az üzletmenetért felelt. A második világháború után a tervezők iparáguk megújulásának útjait keresték. Az haute couture népszerűsítésére 1945-ben Robert Ricci nagyszabású akciót tervezett, negyven vezető párizsi szabász (köztük olyan kortárs hírességek, mint a Balenciaga és a Gres-divatházak) 150 manökennnel tartottak monstre bemutatót a Louvre-nál. Az óriási siker után európai és tengerentúli turnéra indultak. Robert 1946-ban tervezte első illatát, a Cœur Joie-t. Ezt 1948-ban a nagy siker az Air du Temps követte, melynek diadalútja máig tart. Nina Riccit visszavonulása után a cég vezetésében a belga Jules-François Crahay követte, aki 1963-ban a Lanvin-házhoz távozott, utódja Gérard Pipart lett, a Balmain, Fath és Patou-divatházak korábbi munkatársa. Nina Ricci 1970-es halála után Pipart lett a divatház vezetője. Robert Ricci a parfümtervezést és az üzleti/pénzügyi szekciót vezett tovább 1988-ban bekövetkezett haláláig. A rákövetkező évben egy szakmai befektető családi holdingja vásárolta fel a divatházat, az új művészeti vezető Nathalie Gervais lett, ő a 2001 őszi kollekciót jegyezte utoljára. 2002-től két szezonra az amerikai James Aguilar , majd 2003 végétől 2006-ig Lars Nilsson, azóta a belga Olivier Theyskens felel a Ricci márkanév minőségéért.
Forrás: Wikipédia