notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Miért nem tartják magukat a nők szépnek?

Bejelentkezés  |  Regisztráció  | 2024. November 21. Csütörtök - Olivér
hirdetes
címkék:

Te vonzónak tartod magad?

Miért nem tartjuk szépnek magunkat?

A DOVE által végzett kutatás szerint, a nők csupán 4%-as tartja magát szépnek, vonzónak. Szomorú, hogy ilyen hatást gyakorol a szépségipari a nőkre, ennyire elbizonytalanítja őket saját maguk megítélésében. Pedig a szépség és a boldogság között van összefüggés. Az, hogy a nők mit gondolnak a saját kinézetükről, nagyban befolyásolhatja az önképüket és a boldogságukat.

Saját elvárás a szépség, vagy társadalmi nyom? 

 
A legutóbb 20 országban lebonyolított kutatás legfontosabb tanulsága, hogy a nők önmaguk legnagyobb kritikusai. Ezzel világszerte a nők több mint fele (54%) ért egyet, így ez a 672 millió nő emiatt nem is tudja kiaknázni a benne rejlő szépségpotenciált. A nők többsége a világon külső tényezők hatására dolgozik azon, hogy szép legyen (59%), de majdnem harmaduk (32%) bevallja, hogy saját elvárásaik gyakorolják rájuk a legnagyobb nyomást. Ez a saját magukra rákényszerített bizonytalanság nagyobb, mint a külső tényezők közül a társadalom (12%), a barátok és család (6%) vagy a média (6%) nyomása. A statisztika jól megmutatja, milyen erős önkritikát gyakorolunk akkor, ha saját szépségünkről van szó.
hirdetes
 

Nőtársainkban meglátjuk a szépet, ám magunkban nem 

 
A kutatás egy szépségparadoxonra is fényt derített: miközben a nők 80%-a egyetért abban, hogy minden nőben van valami szép, saját magát csupán 4%-uk tartja szépnek. Bár ez utóbbi szám 2%-ról megduplázódott az eredeti 2004-es kutatás óta, a legtöbben még mindig nem találnak magukban semmit, amit szépnek mondanának.
 
Az, hogy a nők mit gondolnak a saját kinézetükről, nagyban befolyásolhatja az önképüket és a boldogságukat. A Dove termékeivel minden nőt arra szeretne ösztönözni, hogy nap mint nap tegyen azért, hogy szépnek érezze magát, így javulhat az önképük és felfedezhetik a bennük rejlő szépséget.
A márka éppen ezért 2013-ban olyan kampányt indít, amely az önbizalomépítést szolgálja. Legelső kezdeményezésük a Dove Hirdetés átALAKító Facebook-alkalmazás volt, amelynek segítségével egy hét leforgása alatt több mint 200 millió alkalommal jelent meg pozitív szépségüzenet a közösségi média felületein gyakran látható frusztráló hirdetések mellett.
 
Az applikáció Magyarországon is nagyon sikeres volt, a kampány ideje alatt a Facebook felhasználók háromnegyede, mintegy 3,3 millió ember láthatta a Dove segítségével kiküldött bókokat.
 
A kampány keretén belül idén a Dove Magyarországon is feltérképezi a nők szépséghez való hozzáállását, így kiderül, hogy a magyar hölgyek magabiztosabbak-e, mint más országokban élő nőtársaik.

hirdetes




IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrisebb divathírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.